MatriX3 .. Ahla Montada
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
MatriX3 .. Ahla Montada
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
MatriX3 .. Ahla Montada
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

MatriX3 .. Ahla Montada

الرئيسيةالبوابهأحدث الصورالتسجيلدخول

حكايه قلب ( الحلقه الثالثه )

كاتب الموضوعرسالة
totti
the king
the king
totti

ذكر
المزاج : هادى
رقم العضويه : 2

حكايه قلب ( الحلقه الثالثه ) Empty
مُساهمةموضوع: حكايه قلب ( الحلقه الثالثه )   حكايه قلب ( الحلقه الثالثه ) Icon_minitimeالسبت 6 ديسمبر - 16:56

............ الح ـلقة الثالثة .......... .. مين اقربهم لقلبى ..

عرفتواا التصنيف.. يلا نشوفوا مع بعض.......
بدات اعيش ايام الجامعه بكل صخبها وحلاوتها وقلقها وكل جديد فيها & استقريت فعليا مع رحاب وندا
ندا........بنت من كلية الالسن بنت رقيقه .. العلاقه بينا احنا التلاته كانت جميلة جدا وصداقه على محبه
لسه مفيش حاجه اتطورت من اى حد فينا للتانى
الغريب هو نسرين اللى حسيت محاولة قرب منها وانا لم استجيب معرفش لية ..!؟
يمكن محبتش شخصيتهاا..اوكلامهاا
ودة كان نفس الوقت اللى زميلنا الجديد ايهاب بيحاول يقرب منهاا وهى تبتعد بكل الطرق وتصده... ابتعدت
وانا متعلق اووى برحاب وندى ......ممممممم
ندى..... تجنن شبة عروسة البحر اللى فى مسلسلات الخيال العلمى والافلام الكارتونيه......
ندى .... بنوته رقيقه استايل متكلمة متفتحه بتفهمنى فى حاجات كتير وممكن تكمل كلام انا بقوله........ندى خفيفه....جميلة جمال اوربى....احنا اصحاب بمفهوم الصداقه دلوئتى بين الشباب والبنات..............بس فيه حاجه جوانا ممكن تكون نبته للحب او لشئ جميل بينا
رحاب...... صديقتى فعلا بجد اخت وصديقه وانتيم وووووفهمانى بردووا وعارفه انا بفكر ازاى
بجد لائيت حاجه مكنتش اعرفها صداقه البنات جميلة جدا خاصه اللى بتكون كاختك او صديقتك يعنى رحاب عندى لها معزة اكبر من ندى لان انا وندى جوانا احساس في طريقه للتطور انا وهى بقربنا بننميه يوم ورا يوم بنسيب بعض وقت المحاضرات فقط وممكن منحضرش ونقضيها كلام انا وهى ورحاب قربنا اوى من بعض وعرفنا طباع بعض وشفت كل تصرفاتهم ........فترة كبيرة وفكرت اعيش اول حاله وقصه حب بجد
انا والانسانه اللى انا معجب بيها قريبين من بعض فاهمين بعض متقاربين فى حاجات كتير
شوفت نفسى كتير فى عنيهاا فارس الاحلام شوفت خوف يوم لما حصلى حادثة بسيطة صدمتنى عربية لكن محصليش حاجة كانت كدمات بسيطه لائيت ساعتها دموع وخوف وقلق وحنان وعينين بتخبى حاجه.....حاجه حلوة .......عينيها بتخبى لهفة الحب وشوئة...............
وفجاة ...
شوفت بقى وش معشناهوش فحياتهاا......هى تعاملاتهاا مع الاخرين .... لاقتها حد تاانى .. غير ندى اللى انا عارفها ..استغربت اووى مين دى ...!!؟ مش دى ندى اللى حبتها وحسيت بيها.........
ندى بتتعامل باليد وبالفاظ مينفعش تكون بين ولد وبنت ، ويوم مرحتلها الكلية بقى .. يوم مجتلى الشجاعة اصارحهاا... لاقتها واقفة مع اتنين اصحابهاا.. وبتسمع كلامهم .. وحسيت انها بتمثل ،
بيهرجوا بشكل مينفعش وضحكات عاليه والهزار باليد وبمجرد انها شافتنى ارتبكت وبدات ترجع لاسلوبها ... ولما شافتنى ، بداتتورينى بقى اسلوبها الجديد بطريقة غير مباشر .......انا كده بس
انت مكنتش شايف.......بدات بقى ابوص جوايا.......هاااااا تكمل ولا نبعد.....واخترت ابعد
لكن رحاب فضلنا اصحاااب وهى فضلت صاحبتها .. بس بعدت فعلا بئيت اهرب من رؤيتها لانها اخدت مكان جوايا
النهاردة بس.......اتعلمت لاول مرة اتحمل اقلام الحياة وانا صامد واتعلم ازاى انسى.......صممت انسى ندى لانها مش البنت اللى اتخيلتها
ولائيت اننا لما بنميل لحد ممكن كل عيوبه تدارى لان كل واحد عايز يظهر الاحسن وده العادى احنا بشر انا نفسى كنت عايز اكون الاحسن فى عينيها
وصحيت على واقع غريب جدا ...
هداية كبنت ........تفكيرها .......كلامها........الانسان اللى ارتبطت بيه
نسرين........رد فعلها...................ايهااااب
ووووووووانا.........خالد مع رشا حليم ورين وصفاااء

ياااااااة حاجات كتير .. فوق دمااغى ..!؟
هتشوفوها الحلقة اللى جاية ..!!

حكايه قلب ( الحلقه الثالثه )
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-