MatriX3 .. Ahla Montada
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
MatriX3 .. Ahla Montada
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
MatriX3 .. Ahla Montada
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

MatriX3 .. Ahla Montada

الرئيسيةالبوابهأحدث الصورالتسجيلدخول

تعلم كيف تتحكم فى غضبك

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
matrix
المدير
المدير
matrix

ذكر
العمل/الترفيه : طالب
المزاج : رايق
رقم العضويه : 1

تعلم كيف تتحكم فى غضبك Empty
مُساهمةموضوع: تعلم كيف تتحكم فى غضبك   تعلم كيف تتحكم فى غضبك Icon_minitimeالأحد 24 أغسطس - 3:48

اتعلم كيف تتحك فى غضبك
انا هحكيلكو قصه بسيطه هتتعلم منها ازاى تتحكم فى غضبك

كان فى اب ابنو عصبى جدا فحاول ابوة انو يعلمو يبطل العصبيه فقالو يا بنى العصبيه دى حاجه موش حلوة وهتخلى الناس تكرهك ولازم تبطلها ودلوقتى علشان تبطلها هعملك اختبار لنفسك
دلوقتى انت كل يوم كل ما تتضايق على حد تقوم ترشق مسمار فى الحيط لغايه لما يجى يوم مترشقش ولا مسمار وساعتها انا هديك هديه
فالولد عمل كدة وبعد كام يوم ابتدى فعلا عدد المسامير يقل شويه لغايه لما جه يوم ومرشقش ولا مسمار فيه فراح لباباه وقالو انا مرشقتش ولا مسمار النهاردة خالص
فقالو طيب مش هتاخد الهديه الا بعد ما تكمل المرحله التانيه فى الاختبار وهى انك كل يوم يعدى عليك متتضايقش على حد تشيل فيه مسمار من اللى راشقهم فى الحيط
وفعلا الولد عمل كدة لغايه لما جه يوم وشال كل المسامير
فراح لباباه وقالو يا بابا انا سيلت كل المسامير اللى فى الحيطه
فابوة اخدو للحيطه وقالو بص انت لما بتتضايق على حد بيبقى كأنك رشقت مسمار فى قلبو وفى معزتك عندو
ولما بتعتزرلو وبتتأسفلو مهما كانت درجه الاسف المسمار بيتشال بس بيفضل مكان فاضى فى قلبو من ناحيتك المكان الفاضى دة هو انو هيفضل الموقف اللى زعلتو فيه دة مأثر عليه ومش هيتشال حتى لو اتأسف له والا كان لما شيلت المسمار كانت الحيطه رجعت زى الاول فحاول انك متزعلش حد منك علشان العلاقه بينكو متقلش وتسيب فى قيمتك عندو مكان فاضى ويوصل لدرجه ان المكان الفاضى فى قلبو يغطى على معزتك عندو ويكرهك
وهى دى هديتى ليك انك اتعلمت الدرس واتعلمت تتحكم فى غضبك

منقول
http://www.matrix3.ahlamontada.net
abou_abou_abou
elrewesh is el lwl
elrewesh is el lwl
abou_abou_abou

ذكر

تعلم كيف تتحكم فى غضبك Empty
مُساهمةموضوع: رد: تعلم كيف تتحكم فى غضبك   تعلم كيف تتحكم فى غضبك Icon_minitimeالجمعة 27 فبراير - 14:57

الله عليك انا استفدت جدا

تعلم كيف تتحكم فى غضبك
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-