MatriX3 .. Ahla Montada
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
MatriX3 .. Ahla Montada
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
MatriX3 .. Ahla Montada
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

MatriX3 .. Ahla Montada

الرئيسيةالبوابهأحدث الصورالتسجيلدخول

حكايه قلب ( الحلقه الاولى )

كاتب الموضوعرسالة
totti
the king
the king
totti

ذكر
المزاج : هادى
رقم العضويه : 2

حكايه قلب ( الحلقه الاولى ) Empty
مُساهمةموضوع: حكايه قلب ( الحلقه الاولى )   حكايه قلب ( الحلقه الاولى ) Icon_minitimeالسبت 6 ديسمبر - 16:53

ازيكم يا احلى منتدى حنبدا النهارده حكاية ولد ............شاب زى اى شاب عايز يحب ويتحب ويحس بكل كلمة سمعها فى اغنيه او شافها فى فيلم
شاب اسمه خالد
بطل قصتنا خالد عنده 22 سنه حنعيش معااه الاحداث الجاية

ازيكم يا احلى شبااب وبنانيت .. فأحلى سايت ..
حنبدا النهارده حكاية كديدة كدة ............شاب زى اى شاب عايز يحب ويتحب ويحس بكل كلمة سمعها فى اغنيه او شافها فى فيلم
شاب اسمه خالد
بطل قصتنا خالد عنده 22 سنه حنعيش معااه الاحداث الجاية

......الح ـلقة الاولى ......

حاسس ان حياتى وشخصيتى متكونتش النهارده ولا من اعدادى ولا ثانوى شخصيتى اتغيرت كتير فى الجامعه بدات مع اول ايامى هناك مع اصحابى الجداد منهم اللى عاش معايا فى ثانوى ومنهم اللى جديد اوى اوى عليا

دخلت الجامعه بذكرى حب واحد عشته لوحدى وانا عندى 14 سنه لبنت ساكنه فى شارعنا اسمها سها
سها رقيقه اوى بنت لذيذه جدا هادية ماشيه ديما فى حالها عينيها كلها غموض
وانا عموما فكرتى عن البنت وشخصيتها مكنتش ثابته لكن سها الوحيدة اللى لفتت انتباهى للمخلوق ده............البنت .........مخلوق عايش معانا لكنه بالنسبه لى مبهم عايز ادخل العالم ده افهم عقله وتفكيره اعرف ازاى بيفكر ازاى بيتالم بيفرح بيضحك اى بنت شفتها فى يوم ضحكت او بكت معرفتش ايه فرحها او بكاها
محاولتش يوم اكون صاحب طريقه فى معاملة بنت واصحابى مكنوش مثل او قدوة يحتذى بيها
سها ككيان انثى شدتنى جميلة جمال متوسط لكن ليها سحر محسيتوش فى اى بنت حسيت فيها حنان فى كل شئ حتى فى مسكة ايديها للكتب والاوراق وهى رايحه او راجعه من دروسها
سها مش بتكلم حد............. غير اى بنت اعرفها من اللى بيكلموا اصحاابى
سها........سها.......سها ملاك ........عشت 3 سنين اراقبها فى خروجها ودخولها وكانت بلكونه بيتهم نشوفها بصعوبه لانها اخر الشارع بس بشوفها انا بوضوح لان بلكونه اوضتى متطرفه
عشت ايام كتير احلم بابتسامتها ورقتها ونبرة صوتها .......حاسس انها من الجنه عمرى ماحاولت اكلمها او اقرب لها خفت اوى تصدنى وانا عموما ماليش تجارب سابقه ومعرفش ازاى اصارح بنت بحبى او اعجابى ومعرفش رد فعلها ففضلت احبها لوحدى واعيش احلامى معاها اكلمها واسمع صوتها ديما جوايا بحلم ديما بأول نظرة ... أول لقاء ... أول لحظة ... عشقت إنسانة ملهاش مثيل بجد اميرة لالالا ملكة قلبى واحلامى

نظرة عيونها ... وأبتسامتها الساحرة دخلت روحي وفؤادي حاسس انى شاعر
حاسس انى عايز اشوف الدنيا بعنيها عايز اعيش لحظات فرحها وبكاها وعندها وتصميمها كل حاجه فيها شدانى

حسيت مع حبى ليها بحاجات جديدة عليا عايز اغير كل الدنيا عايز الغى حدود البشر عايز الكل يعيش معايا نفس الحلم.............يااااااااااه احساس غريب بجد .حتى الاغانى عشت لاول مرة احس المعنى ياااااه اد كده لما بنحب بنتغير واحساسنا بيتحول لجنينه كلها ورود واشجار وسما وخضرة مفيش لون اسود ولا مساحات للبعد بين البشر بجد عايش دنيا الملايكة حاسس انى صافى من جوايا بجد فرحان قلقان خايف منتظر احاسيس كتير بس بسال نفسى كتير ياترى بدرى احب ولا عادى ياترى هو ده الحب ولا ده اعجاب وازاى اعرف................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خفت احكى لحد لان استحاله يكون احساسى ده غلط ده حب وحب جنونى كمان ؟؟؟؟؟مش ححكى حبيبتى اميرة لو حكيت عنها الكل حيعشقها
سحر ملوش حدود.............. وفضلت كده لحد موصلنا لنقطه التحول

بعد امتحانات الثانوية العاامة وانا منتظر النتيجه شفت سها من بلكونه اوضتى بتبتسم لحد فى بلكونه تانيه.......صدمة كبيرة اوى عندى اول بنت احسها واتمناها بتحب ااه بتحب معتز......اخو سامح صاحبى
ازاى قدرت ازاى محسيتش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وبدات دوامة ولد مراهق حب من طرف واحد وطبعا التجربة فشلت لانها غالبا لاترتقى لمسمى تجربة هى مجرد احساس عادى لاى ولد حب بنت فى فترة مراهقته لكن ساعتها مكنش حاجه عادية كان ثورة ودموع عرفتها لاول مرة وكان صعب عليا احس انى بتهز من جوايا لاحساسى انى مش مرغوب منها او انها محسيتش كل اللى جوايا ليها

حاسس بضعف شديد...........حاسس انى مجروح اوى وتقريبا شهرين ودخلنا الجامعه وسمعت خبر خطوبة سها ومعتز الخبر كان صعب اكتر لان بكده خلاص اميرة احلامى اتخطفت منى حسيت بجد ان قلبى بيتنزع من جوايا وطبعا زى اى ولد فى السن ده المشاعر بتكون قوية جدا كانت الصدمة بالنسبه لى بمثابه نزيف

صاحبى محمد لعب دور كبير فى حياتى من ساعتها خلانى انسى ووقف جمبى لان حس اد ايه الموضوع اثر فيا بجد محمد كان عاقل اقنعنى انى حنسى وححب تانى وحتحب والنظرة حتختلف كتير
كلامه غريب عليا كانه ابويا مش صاحبى محدش ممكن يتخيل محمد اد ايه عاقل و قوى مش جاف لكنه فاهم وبدات اكون واقعى جدا حتى فى احساسى وحسيت ان حبى لسها وفشلى فى التجربة ديه................مرحلة لحياة جديدة حسيت انى كبرت بجد
ووووووووانتظروا خالد واول اياام الجامعه

حكايه قلب ( الحلقه الاولى )
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-