MatriX3 .. Ahla Montada
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
MatriX3 .. Ahla Montada
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
MatriX3 .. Ahla Montada
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

MatriX3 .. Ahla Montada

الرئيسيةالبوابهأحدث الصورالتسجيلدخول

حكايه قلب ( الحلقه الرابعه )

كاتب الموضوعرسالة
totti
the king
the king
totti

ذكر
المزاج : هادى
رقم العضويه : 2

حكايه قلب ( الحلقه الرابعه ) Empty
مُساهمةموضوع: حكايه قلب ( الحلقه الرابعه )   حكايه قلب ( الحلقه الرابعه ) Icon_minitimeالسبت 6 ديسمبر - 16:58

............ الح ـلقة الرابعة ......... .. مفيش احسن مالهبل...

خرجت من موضوع ندى اقوى مما دخلته وحسيت ان كل مرة بكون اقوى من اللى قبلها
رجعت لشله الانس والفرفشه( هداية ونسرين ومحمد ورشا حليم وريم وصفاء )
وانا وصلت الان فى اواخر العام الثانى من دراستى امتحنت مع شلتى ونسونى كل حاجه وشفت وشوش واشكال جديدة للشخصياات
هداية... بدات اسمع منها كلام واحكاام غريبه خلتنى استغرب ازاى بنت توصل للتفكير ده
رحت فى يوم لائيت رحاب بتعيط وقاعدين عالارض هى وهداية وحسام ورشا حليم وسمعت قنابل كلامية تعالوا نسمع

رحاب ... بتعيط لانها فشلت فى موضوع عاطفى والظاهر ان الولد خااين
هداية....يابنتى دول صنف دماغه خربانه وملوش امان المهم حتى لو هو جوزك وشايلة اسمه اللى ميسواش 3 ابيض متعرفيش بيفكر فى ايه او بيتصرف ازاى

انا....ضحكت ليه كده يا هداية.....احنا طيبين والله وصوابعك مش زى بعضها

هداية .......اسكت انت البت ندى لسه واكلاك على قفاك اتكتم ياخسارة تربيتى فيك

انا .........عارفين اللى اتكب ع دماغة جردل مياة ساقعة .. وزعلت اووى.

هداية........بئولك ايه متئلبش وشك عليا البت اشتغلتك وانت زى المدب شربت المقلب ليه كده صغنن انت عشان تسيبها تلعب بيك بس عاملى شرلوك هولمز وانت المخ وانا العضلات بلا ارف عيال تافهة
وراحت باصه لرحاب وقالت......اسكتى بئه يا ام الشحات انتى رخره انا ارفت.. حد قالك تحبى واد صايع زباله ميسواش 3 تعريفه & وحد قالكوا تتدبوا انتى والاخ حلموس اللى قاعد جمبك....وبعدين هما كده ربنا خلقهم كده خاينين وبتجرى فى دمهم زى كرات الدم البيضا البشر كلهم كرات دم بيضه وحمرا دول بيضه وحمرا وسودة والوان واشكال وانا فرحانه فيكى احسن عشان تتعلمى ومتعبريش الاشكال ديه يا ام الشحات

انا........مخلاص بئه خفى شوية انتى لسعتى ولا ايه

هداية......انت اصلك طيب يا خالد ملفتش ودورت وانتو صنفكوا لما بيكون طيب بيبئى ملاك ولو زباله بيبئى ارف بجد

بصيت لها باستغراب ....هداية..!!!!!! تفكيرها صعب جدا ليه كل ده

قابلت محمد وحكيت له قالى ان رحاب غلبانه وطيبه وفعلا اتجرحت من الانسان اللى ارتبطت بيه وسمع كلام هداية لائيت وشه اتقلب
وقال......حاضر يا هداية وبدات الائى معارك طاحنه بين محمد وهداية وكانه مصارعه ديوك انتهت بارتباط بينهم ومحاولات برمجه دماغيه بين الاتنين
هداية واضح انها مرت بتجربة جرحتها وخلتها تفكر بشكل جاف جدا وواقعى جدا ومحير جدا بتتكلم وهى فاهمة كل كلمة ووزناها صح
محمد .......مدايئ جدا من كونها فاهمة اوى كده وعارفة ازاى تقرا تفكيره لانه اول ما بدا يقرب منها كانت تقريبا عارفه كل افكاره وفضلوا يتحاوروا لحد ما ارتبطوا بس زى القط وخنائه...
هداية شايفه محمد كل يوم مع بنت وفعليا مرتبط بيها حاسس انها مدايئه ....مخنوئه لكن الاكيد انه تعبان اكتر منها ..هداية كانها مش شايفه حاجه بتلعب باعصابه ومش مبينه اى غيرة وده معذبه وتاعبه ومحسسه انه مش واخد المساحة الكافيه جوا تفكيرها ومشاعرها.....حاسس انه بيحبها بجد وبدا يقلق من تنفيضها ليه

انا حسيت من الاول ان هداية بالنسبه لمحمد تحدى كبير لانها بنت تفكيرها قوى جدا وهو حب يدخل معركة بين (عقله وعقلها ).
واعتقد انها نجحت وانتصرت عليه بس برضو فى معارك شديدة بين اشد عقلين لولد وبنت
رحاب .. دبلت جدا وبئت انسانه منزوية تائهة فعلا حزين عليها اتغيرت بشكل جزرى تركت اشياء كتير منها الرياضات اللى بتمارسها القطط بتوعها الكوتشينه اللى بتحبها
فعلا اتغيرت وحسيت انها وردة دبلت واوراقها وقعت حاولت كتير اخليها تتكلم وتخرج اللى جواها بس فشلت .
رحااب ...اتغيرت بجد مفضلش الا سكوت وتامل وتفكير حاد زى هداية بشكل كبير
استغربت .........
ايه اللى ممكن يخلى ولد يلعب باحساس بنت وليه ؟؟
انا نفسى مفكرتش اعيش اللحظه وخلاص زى غيرى هل العيب من البنات ؟؟ ولا من الولاد؟؟ ولا من الظرووف...
حسيت انه صعب جدا اتعامل باسلوب مصطنع حسيت انه صعب اكون مش انا
انا صريح اوى جاد اوى مئدرش العب بمشاعر بنت...
بدات افكر فى نسرين... هى اد ايه تتمنى كلمة رضا منى اد ايه بتحاول تسعدنى وتقرب لى لكن اللى هيه مش فهمة انى فعلا مش شايفها مش هى الانسانه اللى ممكن احس بيها او اتمناها هى متزيدش عن كونها اختى .. زميلتى صديقتى
لكن دور الحبيبه صعب اعيشه معاها....
وفكرت انى لو انسان معنديش مبدا حديها اللى هى عايزاه ممكن اتكلم للصبح لكن انا رافض مبدا انى اكون انسان لعبى او مستهتر معندوش ضمير
نسرين بتحبنى لكن انا لا ......صعب اوى اعيش اللحظه زى غيرى واخليها زى رحاب اجمل وردة واخيرا شفتها ادامى بتدبل وتموت .............نسرين بدات تمل غلاستى واسلوبى المتناسى لوجودها واهتمامها .
بدات فعلا تحس كلام وقرب ايهاب وده فرحنى جدا لانها فعلا تستاهل تتحب بس مش انا
يمكن االشيطان لعب بيا كتير.. بس برضو
لازم اكون نفسى ... حرام عليا البنت دى...!
يعنى اخدع اخون واجرح ...وطعن وافض جروح .. وخلاص ملاقيش ولا روح ..؟

حكايه قلب ( الحلقه الرابعه )
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-