MatriX3 .. Ahla Montada
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
MatriX3 .. Ahla Montada
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
MatriX3 .. Ahla Montada
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

MatriX3 .. Ahla Montada

الرئيسيةالبوابهأحدث الصورالتسجيلدخول

حكايه قلب ( الحلقه السادسه )

كاتب الموضوعرسالة
totti
the king
the king
totti

ذكر
المزاج : هادى
رقم العضويه : 2

حكايه قلب ( الحلقه السادسه ) Empty
مُساهمةموضوع: حكايه قلب ( الحلقه السادسه )   حكايه قلب ( الحلقه السادسه ) Icon_minitimeالسبت 6 ديسمبر - 17:03

............ الح ـلقة السادسة ........ .. افترقنااااااا ..

رشاااا.............مممممممم......
رشا....... طموحها وطريقه فصلها لمشاعرها اكيد حتكون سبب لبعدنا قريب اووى
رشا بتعاملنى بندية... ده مش مزعلنى من انها بتتعامل كحد لة شخصية...لانى اكتر حاجه عجبتنى فيها قوة شخصيتها واستقلاليتها لكن اللى مزعلنى انى مش واخد القدر الكافى فى حياتها .....يعنى تفكيرها وحسابتها واحلامها بتاعتها لوحدها
وانا شايف ان اى اتنين يحبوا بعض يبداوا بالتدريج يعيشوا حلم واحد يفكروا تفكير واحد....او على الاقل يتشاركوا وغير كده المفروض تحتمى بيا احس بضعفها واحتياجها لمساندتى خاصة فى غياب ابوها وانشغال اخواتها كل واحدة بحياتها......

رشا.. شايلة من دماغهااا فكرة الحجاب وشايفه انه حيعوق احلامها.
حاولت كتير اقنعها انه بركة وستر لاى مسلمة لكن مفيش اى تقدم تفكيرها هى وبس وصوت دماغها هو اللى بيتسمع وده ادانى انطباع انها انسانه عنيدة معندهاش تدريج للتفكير...ممممممم

رشا.... مصرة تكمل كورسات سبااحة بنادى مشهور مشتركة فيه من زماان معنديش مانع بس بلاش مايوهات......؟؟؟؟؟؟؟

وبعدين يا رشروووش.....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نفسى احس انك بتضحى بحااجه عشاانى ولو حتى شغل هو كبير ااه بس انا ممكن اوفر لك شغل محترم اكتر وماديااته حلوة... سباحة اتعلميها بس فى نادى تانى، وصاله مغطاة وبلاش اصرار على مايوه

حصل اكتر من صداام قبل انفصالنا اللى انا توقعته واللى مستمرش اكتر من سنه
بدا الصدام ده يوم ما اصرت تشتغل فى العلاقات العامة لفندق مشهور ...انا اقترحت عليها بلاش لانى فعلا بشتغل فى شركة صرافه لصاحب والدى وممكن اجيب لها شغل وبعد التخرج... فرصتنا حتزيد بالعلاقات والامكانيات اللى تاهل اى حد للنجاح......رفضت بشدة وعديت عليها يوم شفت ........؟؟؟؟؟
...رشا بمينى جيب ....محترمة ااه بتشتغل اااه لكن كونها هى ديه الانسانه اللى حرتبط بيها..............خلانى افكر كتير ....سابتنى واقف لحد مخلصت كلام وجت.......
سورى يا دودى عندى شغل وحسهر.؟؟؟؟؟؟؟

حتسهرى طب حتروحى ازاى فين العربيه .......مع ريم وصفاااء.......؟؟؟؟

وبابا يا رشا...........بابا مساافر ومش حيرجع غير بعد يومين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

والعربية بئه..........مشكله تانيه ريم وصفاء عملوا حادثه والعربيه باسم رشا وكل مشاويرنا
بعربيتى وجايبه مشاكل... قولت لها بلاش الشركة ديه ياخدوها هما لانى مش محبذ 3 بنات مش اخوات يمتلكوا عربيه وغير كده ليه يعملوا حوادث وانتى تشيليها

فوجئت برد فعل غريب ........كانى عدووو............وانا خايف عليها لان والدها مش موجود معظم الوقت ... وتقريبا انا المسئول عنها وفعلا عربيتى هى وسيلة مواصلتنا ليه تتشارك معاهم ويحصل مشااكل المهم عشان اخلص المشكلة زى كل مرة سكت وقولت ميخصنيش ......

رشا .......بدانا الاجازة بعد شهر من الامتحانات وخلاص فاضل لنا سنه ونتخرج ونبدا حياتنا بجد
وفرحان جدا ان عندى امكانيات تخلينى ارتبط رسميا باللى بحبها....

رشا مش موجودة من يومين مبتردش على تليفونات........لا بيت ولا موبايل ولا نت.؟؟
رشا سافرت شرم الشيخ.........تشتغل فى فرع الفندق هناك لانها اتثبتت واثبتت جدارة .. واكيد فاهمين ..!
غير اى موظف مبتدئ ولازم فترة خارج القاهرة عشان ترجع وتكون جديرة بالمكان.......

كلمتنى ......دودى........انا فى شرم حشتغل هنا ايه رايك فى المفاجاة...!!!
قفلت السكة وانا مقتنع انها مش حتنفع فعلا..........
رشا بتفكر لوحدها بتمشى كلام دماغها بس ... هى وبس مهما كان رد فعل اللى حواليها...........

حجاب لا.........التزام لا.........جفاف فى المشاعربشكل غبى.......مممممم

فوجئت بيها يوم الجمعه اللى بعد مكالمتنا يعنى بعد 4 ايام هنا
حبيبى.....اخدت الطيارة وجيت عشانك ليه كل ده..........؟؟؟؟؟؟
الغريب انها بتسال......؟؟؟؟؟؟؟؟

انا كنت صريح معاها اوى... وهى كمان اقتنعت بكلامى ،،، شايف فى عينيها ندم .....بس طموحها مضيع كل حاجه حلوة فيها ...
طموحها مخلى حاجات كتير تاخد الدرجة التانيه فى حياتها زى الدين والحب والتفكير الصحيح غير نسبه انانيه واضحة جدا

سبت رشا وانا فرحان
انى مريت بتجربة تخلينى اعرف افرق بين البنت المطيعه والبنت المتمردة العنيدة....؟؟
((افترقنا ع رأى تاامر عاشوور)) . واحنا اصحاب هى دبلوماسيه جدا ومتهيئلى هى حست انها خسرتنى ...
انى كنت الجانب الطيب من حياتها المفككة...
ويمكن انا غلطان رشا مش الام اللى اتمناها لاولادى مش القلب اللى يحتوينى وقت التعب والخنقة
مش البنت اللى ممكن تضحى عشان انسان بتحبه او تسيب عشانه كل الدنيا
اصل انا بحب الافلام القديمة... ولسه فى نظرى مرريم فخر الدين وشادية وهما بيضحوا عشان حبيبهم يمكن فكرة عبيطه بس مدفونه جوايا ... لسه شايف شادية بتغنى سونه يا سنسن انا جيت اهوه.......لسه شايف فاتن حمامه بتعيط عشان كابتن خالد وعذابها مع زكى رستم
يااااااااااه فعلا الحب بيقلب الموازين وده محسيتهوش مع رشاا نهائى...!

عمرى مغنيت معاها اغنيه حاسس انها لينا كنت بسمع الاغانى لوحدى واعشها لوحدى ولو سالتها عن اغنيه او قولت.. لها كلام عجبنى تضحك ..!!
باصة للمشاعر بشكل طفولى ولما حبيت اعاتبها فى يوم على نظرتها ديه
قالت لها المشاعر ديه.....الطفل اللى جوانا ليه نحبسه ونقيده بعمروشغل ووقت..؟؟
المفروض وقت مشاعرنا لمشاعرنا وبس... ميدخلش فيه اى حسابات لان اى عاطفه لو دخل فيها حسابات باظت
لازم نعيشها بطفولتها وانطلاقها اعتبرى مشاعرك ناحيتى طموح وعايزة تحققى هدف انك تسعدينى وتعيشى معايا اللحظه الجميلة اللى حنفتكرها لاخر عمرنا...!!؟
ابتسمت ابتساامة عبيطه وسكتت.....؟؟؟؟؟؟
وطبعا لا حياة لمن تنادى
وانا اتساهلت معاها كتير كان ممكن فترة ارتباطنا تكون اقل لو انا اخدت موقف من اول غلطه ليها لكن......ممممم كله نصيب ........ ممممممممم

اخر سنين الكلية....... ياااه حواراات كتير... واهاات اكتر..!!!

حكايه قلب ( الحلقه السادسه )
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-